Politica de retur
Prin intermediul acesei pagini, dorim să te informăm că drepturile și obligațiile noastre, precum și ale tale în ceea ce privește returnarea produselor cumpărate online (de pe site-ul Woodlika) sunt reglementate de dispozițiile O.U.G. 34/2014 cu modificările ulterioare privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
I. INFORMAȚII PRIVIND EXERCITAREA DREPTULUI DE RETRAGERE CONFORM O.U.G. nr. 34/2014
Perioada legală de retragere este de 14 zile, însă Woodlika prelungește, în beneficiul clienților, această perioadă până la maximum 30 de zile.
1. DREPTUL DE RETRAGERE CONFORM O.U.G. 34/2014
1.1. Ai dreptul de a te retrage din contract, fără a preciza motivele retragerii, în termenul legal de 14 zile calendaristice calculate din ziua în care:
tu sau o parte terță, alta decât transportatorul, indicată de tine, intrați în posesia fizică a produselor, în cazul unui contract de vânzare cumpărare
tu sau o parte terță, alta decât transportatorul, indicată de tine, intrați în posesia fizică a ultimului produs, în cazul unui contract privind bunuri multiple comandate printr-o singură comandă și livrate separat.
1.2. Pentru a-ți exercita dreptul de retragere, trebuie să ne informezi cu privire la decizia ta de a te retrage din prezentul contract, prin una dintre următoarele variante:
Transmiterea, prin modalitatea aleasă de tine, a unei declarații neechivoce (de exemplu, o scrisoare, un e-mail) prin care îți exprimi decizia de retragere din contract.
În orice situație în care ne vei comunica declarația neechivocă sau vei transmite formularul menționat anterior completat corespunzător, prin poștă sau la adresa de e-mail, îți vom confirma primirea, prin e-mail, la adresa comunicată de tine la momentul efectuării comenzii.
Folosirea formularului menționat nu este obligatorie, ci este o recomandare pentru desfășurarea în condiții optime a procedurii de retur.
2. CONSECINTELE RETRAGERII
2.1. Vei suporta costurile aferente legate de returnarea produselor, cu excepția situației în care returul este imputabil Woodlika.
2.2. Este necesar să expediezi produsele, în decurs de maximum 14 zile de la data la care ne-ai comunicat decizia de retragere. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi sau predate în magazinele noastre înainte de expirarea perioadei de 14 zile de la comunicarea deciziei de retragere.
2.3. Îți vom rambursa sumele pe care ți le datorăm (în conformitate cu OUG 34/2014) fără întârzieri nejustificate, nu mai târziu de 14 zile de la data la care suntem informați cu privire la decizia ta de a te retrage din contract.
2.4. Putem amâna rambursarea până la data la care primim înapoi produsele sau până la momentul la care ne-ai furnizat dovada că ai trimis înapoi produsele, fiind valabilă cea mai apropiată dată.
3. ASPECTE PRIVIND RAMBURSAREA SUMELOR ÎN CAZUL RETRAGERII
3.1. Vom efectua rambursarea folosind aceeași modalitate de plată ca și cea folosită pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care ți-ai exprimat acordul expres pentru o altă modalitate de rambursare; în orice caz, nu ți se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări.
3.2. Restituirea sumelor încasate se va face astfel:
Prin virament bancar, pentru cele achitate prin card bancar și/sau OP (în cazul solicitării returului la o dată ulterioară vânzării);
Prin transmiterea către bancă a solicitării de anulare/refacere a tranzacției, în cazul în care plata s-a efectuat cu card bancar (în cazul în care produsele se returnează în aceeași zi în care s-a efectuat plata sau în toate cazurile în care produsele au fost achiziționate cu plata în rate - cu card de credit);
4. EXCEPTĂRI DE LA DREPTUL DE RETRAGERE
4.1. Sunt exceptate de la dreptul de retragere următoarele:
produsele confecționate după specificațiile prezentate de tine sau personalizate în mod clar.
4.2. În conformitate cu prevederile art. 14 din Directiva 2011/83/UE, te informăm că în cazul în care îți exerciți dreptul de retragere după ce ai utilizat bunul într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestuia, vei răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunului. Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare al bunurilor, va trebui să le mânuiești și să le inspectezi în același mod în care ți s-ar permite să o faci într-un magazin. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, îți recomandăm să inspectezi bunul cu grija necesară.
4.3. De asemenea, cu titlu de recomandare, te rugăm să ai în vedere ca produsele să fie returnate, pe cât posibil, în ambalajul original, însoțite de factura fiscală și/sau bonul fiscal de achiziție, precum și documentația aferentă (fișe tehnice, manuale de utilizare, documentație tehnică, certificate de garanție și/sau conformitate).
II. ASPECTE GENERALE PRIVIND RETURUL PRODUSELOR
Poți solicita un produs de o calitate și la un preț echivalente cu cele comandate și returnate.
În cazul livrării prin curier, îți recomandăm să refuzi primirea coletelor al căror ambalaj este deformat/deteriorat, în vederea simplificării formalităților de retur, precum și a diminuării timpului de înlocuire a produsului.
Comunicarea cu tine se va face în scris pe adresa de e-mail de pe care s-a efectuat comanda inițială.
În cazul în care livrarea produselor se face exclusiv prin curier (pentru produsele Disponibile exclusiv online), modalitatea de livrare standard este livrarea prin curier.
În cazul în care produsele se comercializează sub forma unui pachet promoțional, se va returna pachetul în întregime, așa cum a fost achiziționat.
Pentru alte informatii legate de returul produselor, ai posibilitatea transmiterii unei solicitări prin intermediul formularului de contact, pe adresa de e-mail info@woodlika.ro.
Atenție! Costurile aferente serviciului de curierat nu sunt returnabile.
III. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Woodlika prelucrează date cu caracter personal în conformitate cu prevederile legale pentru:
executarea contractului încheiat cu tine, care include și returnarea produselor/restituirea sumelor ca urmare a acceptării serviciului de retur, conform prevederilor legale/condițiilor menționate mai sus;
conformarea cu normele, reglementările legale
În cazul în care nu există neconformități, iar produsele îndeplinesc toate condițiile de retur menționate mai sus, angajații Woodlika vor proceda la întocmirea documentelor financiar-contabile aplicabile, în conformitate cu prevederile legale (factura de retur/avans, dispoziție de compensare, dispoziție de plată, chitanță). Datele cu caracter personal necesare întocmirii documentelor mai sus menționate fac referire la: nume, prenume, domiciliu, cont bancar, după caz.
În cazul în care nu dorești să furnizezi aceste date, returnarea produselor nu este posibilă chiar dacă se încadrează în condițiile de retur mai sus prezentate, întrucât nu ne putem conforma legislației din domeniul fiscal.